Obchodní podmínky

Obchodní podmínky e-shopu společnosti Antikvariát Beneš s.r.o.

Toto jsou všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti Antikvariát Beneš s.r.o. (dále jako “Prodávající”), se sídlem Divadelní 203/2, 30100 Plzeň, IČO 17811341, DIČ CZ17811341.

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem, oddíl C, vložka 43104. 

Kontaktní údaje společnosti Antikvariát Beneš s.r.o. jsou:

  • e-mail: info@antikvariat-benes.cz
  • tel.: +420 779 971 455
  • adresa provozovny: Divadelní 203/2, 30100 Plzeň

Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách https://www.antikvariat-benes.cz/.

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách ochrany osobních údajů, která naleznete na https://www.antikvariat-benes.cz/eshop/zasady-ochrany-osobnich-udaju/.

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

Pro Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se domluvili bez fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní e-shopu“).

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.

1. Některé definice

   1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;

   2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;

   3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;

   4. DPH je daň z přidané hodnoty dle aktuálně platných předpisů;

   5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;

   6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;

   7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;

   8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;

   9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu. 

2. Obecná ustanovení a poučení 

   2.1 Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.

   2.2 Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce budeme tedy považovat za správné a pravdivé. 

3. Uzavření smlouvy

   3.1 Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.

   3.2 Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme. 

   3.3 K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:

      a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“;

      b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;

      c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.

   d) V průběhu tvorby Objednávky může až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka “Závazně objednat” Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Závazně objednat“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám. 

   e) Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Následně Vám manuálně potvrdíme, že máme veškeré Vámi objednané zboží skutečně skladem a ve stavu odpovídajícím popisu na E-shopu. Tímto manuálním potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.

   f) Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné, nebo se jeho stav liší od popisu uvedeném v E-shopu. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. 

   g) V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy v Ceně chybí či přebývá cifra.

   h) V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.

   i) V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.

   j) V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

   4.1 Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu. 

   4.2 Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat. 

   4.3 Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost. 

   4.4 Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.

   4.5 Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když porušíte své povinnosti dle Smlouvy.

   4.6 Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

   4.7 Založení Uživatelského účtu je nezbytnou podmínkou využívání služby Hlídací pes.

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

   5.1 Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.

 5.2 Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem. 

   5.3 Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží, pokud se individuálně nedohodneme jinak. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:

      a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 5 pracovních dnů od zaslání informací pro provedení platby. 

      b) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží. Poplatek za platbu dobírkou je 50,- Kč.

      c) Hotově nebo platební kartou při osobním odběru. Hotově či platební kartou lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.

   5.4 Faktura bude vystavena po uhrazení Celkové ceny a bude Vám zaslána na e-mail uvedený v rámci Objednávky. 

   5.5 Pro Objednávky ze zahraničí akceptujeme pouze platbu předem na náš účet.

   5.6  U převodů peněz ze zahraničí (kromě europlatby) se připočítává bankovní poplatek za příjem platby ve výši 250,- Kč. Tento poplatek nám při realizaci mezinárodního bankovního převodu účtuje náš bankovní ústav. Platby v Eurech v systému Europlatby jsou bez bankovního poplatku.

   5.7 Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.

  5.8 V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole (zpravidla kód ze slevového kuponu). Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.

  5.9 V případě plošných slevových akcí na e-shopu, není-li řečeno jinak, se sleva vztahuje pouze na zboží zakoupené prostřednictvím e-shopu, včetně zboží objednaného k Osobnímu odběru na prodejně. Sleva se, pokud není řečeno jinak, nevztahuje na zboží vybrané na prodejně.  

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI        

   6.1 Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:

      a) Osobní odběr na Naší provozovně v Divadelní 203/2 v Plzni;

      b) Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna;

      c) Osobní odběr na výdejních místech Balíkovna společnosti Česká pošta;

      d) Doručení prostřednictvím dopravní společnosti Česká pošta;

      e) Osobní odběr na výdejních místech společnosti GLS;

      f) Doručení prostřednictvím dopravní společnosti GLS.

   6.2 Zboží je možné doručit výše uvedenými způsoby dopravy pouze v rámci České republiky.

   6.3 Zboží je možné doručit na Slovensko, přičemž je možné zvolit si z následujících možností:

      a) Osobní odběr na pobočkách společnosti Packeta Slovakia;

      b) Doručení na zvolenou adresu prostřednictvím dopravní společnosti GLS;

      c) Individuální doručení v závislosti na cílové adrese, velikosti a Ceně Objednávky. Konkrétní způsob doručení a jeho cenu s Vámi potvrdíme individuálně prostřednictvím e-mailové, nebo telefonické komunikace.

   6.4 Zboží je možné doručit do zahraničí. Způsob doručení zboží s Vámi domluvíme individuálně prostřednictvím vybraného komunikačního kanálu. Možné způsoby doručení Zboží do zahraničí ovlivňuje cílová země, velikost a Cena Objednávky. Výslednou Cenu za dopravu Vám potvrdíme e-mailem na základě společné dohody.

   6.5 Doba doručení Zboží vždy závisí na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu. 

   6.6 Lhůta pro převzetí Zboží od dopravce závisí na konkrétních podmínkách způsobu dopravy, kterou jste si zvolili. 

   6.7 Pokud si zvolíte dopravu prostřednictvím České pošty a neobdržíte výzvu k vyzvednutí zásilky, měli byste se informovat na své dodávací poště, zda je tam zásilka pro Vás uložena.

   6.8 V případě, že si zvolíte osobní převzetí v Naší provozovně, máte na převzetí Objednávky 5 pracovních dnů ode dne doručení výzvy k vyzvednutí Objednávky.

   6.9 Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít. 

   6.10 V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 6.6 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy, případně Zboží uskladnit, za což nám od Vás náleží úplata ve výši Ceny za dopravu. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.

   6.11 Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu. 

   6.12 Pokud je  z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto,

   6.13 Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

   7.1 Předmětem nabízeného Zboží v rámci Našeho E-shopu je použité Zboží. Toto zboží vykazuje známky používání, jako jsou ohnuté listy, skvrny, drobná poškození, a podobně. Všechna výraznější poškození se zavazujeme uvádět v popisu. Zmiňovaná drobná poškození a známky používání a vady odpovídající popisu Zboží nemohou být předmětem práva z vadného plnění.

   7.2 Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.9 Podmínek Zboží:

      a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;

      b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;

      c) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;

   7.3 Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

   7.4 V případě, že bude mít Zboží vadu, která nebyla uvedena v popisu zboží, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.2, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů, případně osobně na adrese Divadelní 203/2 v Plzni. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. 

   7.5 Má-li Zboží vadu, máte vzhledem k povaze námi nabízeného Zboží, následující práva:

      a) na přiměřenou slevu z Ceny, na které se individuálně dohodneme, 

      b) na odstoupení od Smlouvy, 

jestliže:

      a) je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo 

      b) je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.

   7.6 Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.

   7.7 V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.

   7.8 Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.

   7.9 Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno: 

      a) datum, kdy jste reklamaci uplatnili; 

      b) co je obsahem reklamace; 

      c) jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;

      d) Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

   7.10 Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace Vám poskytneme informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

   7.11 O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstoupení od Smlouvy, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.

   7.12 V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.

   7.13 V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží. 

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

   8.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.

   8.2 V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do 14 dnů od jeho převzetí. 

   8.3 Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.

   8.4 Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.

   8.5 Lhůta k odstoupení dle čl. 8.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.

   8.6 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.

   8.7 V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený v odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdržíme, nebo Nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám vracejte v původním stavu, pokud možno včetně originálního obalu, nebo zabalené tak, aby nedošlo k jeho poškození při přepravě.

   8.8 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 Podmínek Nám však odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým byste se se Zbožím seznamovali v kamenné prodejně. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.

   8.9 My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody spočívající v povaze Zboží). Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

   9.1 Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

    9.2 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@antikvariat-benes.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.

    9.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

   9.4 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

   10.1 Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.

   10.2 Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.

   10.3 Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.

   10.4 V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.

   10.5 Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.

   10.6 Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.

   10.7 Tyto Podmínky nabývají účinnosti 26. 1. 2023.

________________

 

 

PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

Adresát:         Antikvariát Beneš s.r.o.

                Divadelní 203/2

                301 00 Plzeň  

Uplatnění reklamace

Datum uzavření Smlouvy:

Jméno a příjmení:

Adresa:

E-mailová adresa:

Zboží, které je reklamováno:

Popis vad Zboží:

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:

 

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

 

 

Datum:

Podpis:

________________

PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Adresát:         Antikvariát Beneš s.r.o.

                Divadelní 203/2

                301 00 Plzeň  

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:

Jméno a příjmení:

Adresa:

E-mailová adresa:

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

 

Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti Antikvariát Beneš s.r.o. („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě smlouvy, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě smlouvy, na základě které má být zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne dodání první dodávky.

Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři. 

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel. 

Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než zboží obdrží zpět nebo než kupující prokáže, že zboží Společnosti odeslal. 

 

 

Datum:

Podpis:

Knihy

Ruka a plamen


Česká poezie, Podpisy
350 Kč

Malý princ


Dětská literatura
150 Kč

Na dvoře si děti hrály


Dětská literatura
100 Kč

Chlapec a hvězdy


Česká poezie, Podpisy
300 Kč

Pohlednice

Hudba

LP ABBA


Zahraniční rock a pop na vinylech
200 Kč

SP Weekend Kicks


Singly, SP gramodesky
100 Kč

SP Let It Be


Singly, SP gramodesky
100 Kč

SP Trafikplats Jönaker


Singly, SP gramodesky
100 Kč